jP vocabulary - zkoušení slovíček snadno

Akce > Jen tak

Devět dní jen a jen na rybách

autor Michal Kocourek čas 20:23:21 10.05.2007 přečteno 4620x

linekAbych mohl vidět ryby větších rozměrů, jiných rybích druhů, jako třeba ostroretky, jeseny, oukleje, parmy, podoustve, sumečky americké, velké tlouště, velké cejny, ježdíky a jiné rybí druhy, které se ve vodách v okolí mého bydliště nevyskytují, vypravím se každý rok na 9 dní ke kamarádovi k Litoměřicím, kde se slévají řeky Labe a Ohře. Letos tomu nebylo jinak a po získání týdenního volna jsem vyrazil vstříc nevšedním zážitkům.

Hodinu po příjezdu už stojíme po pás ve vodě, v rukách boloňézky, navázané lehké splávky a po jemném přikrmení v jedné jámě začínáme lovit ryby. Přicházejí první jeseni, tloušti, oukleje, sumečci, karasi, cejni, cejnci, plotice, perlíni, ostroretky, podoustve, boleni. Druhová pestrost lovených ryb je rozmanitá. Nad ulovenými rybami jen zářím a na kamarádech je vidět ta samá rozjařenost. Během prvního dne lovu ulovím ostroretku rovných 44 cm, je to zatím moje největší a tak si posouvám hranici o nějaký stupínek výše. Druhý den zkoušíme feedery a ani zde se nás ryby nebojí, lovíme v jámě při břehu a o ryby není nouze. Převážně lovíme na rohlík, na druhé pruty nastražujeme třešeň a někdy žížalu. Na třešeň taháme tlouště a boleny, na žížalu prakticky nic. Další dny střídáme feeder a plavačku a zkoušíme i jiná místa. Na Ohři ryby jdou, na Labi je to horší. Právě na Labi jsou s rybami špatné dny, a i podle okolních rybářů je vidět, že ty ryby nejdou. Zkoušíme na Labi přespat, kdy večer máme jen pár záběrů na feeder, ale nechytneme nic. Ráno je lepší a kamarádi zdolávají kapříka a nějaké cejny. Já opět nic. To byla taky jediná vycházka, kdy jsem neulovil žádnou rybu. Další dny se radši Labi vyhýbáme.

Bouřka

Z úterka na středu se domlouváme, že přespíme na Ohři. Předpověď počasí zní příznivě. Pršet nemá a bouřky mají být až ve středu večer. Venku je sice dusno, ale jasno a tak balíme věci pro noční lov a vydáváme se na místo, na které se musí řeka přebrodit. Nanošení věcí byla dřina, ale co se týká ryb, tak se vyplatila. Ryby jdou na hod, na třešeň jeden tloušť za druhým (30-40 cm), k večeru zdolávám tlouště 47 cm, čímž si posouvám rysku o nějaký centimetr výše. Za tmy vytahuji karase stř. 40 cm a i zde si o 3 cm zvedám rekord. Ryby berou do 11:30 hodin, stejně je to doba tak akorát na spaní. Uleháme do připraveného nocoviště. No nocoviště, karimatka a spacák :o). V 0:25 hodin nás probudí sveží nárazovitý vítr. Chvíli pozorujeme noční oblohu, která je sice zatažená, ale bez blesků a hromů. Věříme meteorologům (podle jejich předpovědi nemá spadnout ani kapka) a po chvilce se obracíme na bok a znovu usínáme. V 1:35 hodin nás brobouzí první kapky, na obloze se oběvují první blesky. Vítr opět zesiluje a podle všeho se schyluje k pěkné průtrži. Neleníme ani chvilinku, na rychlo všechno spakujeme a už se hrneme za silného větru, blízkých blesků, hlasitých hromů přes řeku k autu. To, co jsem na poloostrov nanosil na třikrát, jsem teď nesl najednou. Poháněn strachem z promoknutí, nemaje patřičné ochrany proti děšti, nám přesun trval polovinu času co normálně.

Obři

Druhý den se na ploostrov vydáváme ještě jednou, ryby jdou a tak se pokoušíme znovu přespat. Noc byla suchá, jen byla pěkná zima. Nepomohlo ani na léto nezvyklé teplé oblečení. Ráno ještě zaplavačkujeme pod nedalekým jezem, kde ryby stále výtečně berou a tak máme o zábavu postaráno. Všechny ryby s radostí pouštíme, což se o některých rybářích, co stojí kolem nás, nedá říct. V igelitkách končí tloušti přes 50 cm, cejni, plotice atd., některé ryby na jídlo, jiné na lov sumců. Těch tlouštů mě je opravdu líto, sám jsem ještě žádného přes 50 cm neulovil a toto je místo, kde bych mohl onu bájnou hranici prolomit. Osobně jsem na prutě měl mnoho hezkých a velkých ryb, ale když už jsem nějakou zasekl, tak buď jsem ji utrhl nebo spadla. Kamarádi na tom byli lépe, zdolávají několik tlouštů nad 50 cm, největšího pak 55 cm, cejny do 60 cm, před týdnem zde ulovili i několik karasů 40-50 cm. Já jsem v jedné chvilce ulovil obr ouklej, neb měřila přesných 25 cm, prostě obr-kus :o)

Předposlední den našich výprav vyrážíme lovit ryby pod výtok z elektrárny, na takzvanou TEPLOU. Elektrárna vypadá dominatně a to díky 6 obrovským komínům, které jsou na jednom placu. Výtokem z elektrárny se valí 3-4 x více vody, než v naší pstruhové říčce. Voda z výtoku je v nastolených parných dnech nepříjemně teplá, naopak v zimě to může být příjemné. Jenže v zimě je zde prý velký nával a tak si kolikrát není kam sednout. Dnes je tu ale volněji a nějaké to místo se pro nás našlo. Většina co sedí okolo nás, nahání sumce a kapry. My jen plavačkujeme a feederujeme. Ryby jdou skvěle, hlavně cejnci a cejni, kterým se v teplé vodě viditelně líbí. K večeru ještě zdoláváme pár karasů.

Ohře

Poslední den vyrážíme opět na Ohři. Ryby jdou skvěle, záběry máme na každý hod. Chtě nechtě zdolávám i 2 menší kapříky, ale i tak mám z nich radost. Poprvé za těch 9 dnů vytahuji vláčák. Záběrů mám hodně, ale zdolávám jen okouna a tlouště průměrných velikostí. Vracím se raději k plavačce, na kterou jdou ryby stále skvěle. Jak vetšina rybářů ví, tak u vody bývá klid a pohoda. Pokud ovšem nerybaříte v dráze stíhacích letadel, kdy pilot asi nechápe klid velko-města a opravdu nízkými přelety nad městem zkouší, co vydrží ušní bubínky, okenní tabulky či budíky kardiaků. Vždycky jsem si myslel o pracovnících armád, že jsou tady pro ochranu našich majetků a hlavně státu, ale někdy se sami stávájí naší hrozbou.

Jak už kolikrát zaznělo "čas strávený na rybách se do života nepočítá", ani nevím kdo tuto frázi vyřkl. Snad kreslíř Renčín ji má zvěčněnou na jedné ze svých kreseb. Těch devět dní uteklo neskutečně rychle. Bude se na to mile vzpomínat, hlavně na chvilky s kamarády, kteří musejí bydlet zrovna tak nechtěně daleko, nebo možná bydlím tak daleko já :o) Nevím, ale co vím, že těch devět dní bylo moc fajn. Těším se na příští rok, snad už se dočkám toho tlouště přes 50 cm a nějaké té parmy, které se nechce pověsit na mé nastražené udice.

komentáře (1) vytisknout článek

spolupracujeme s:

Rybářský obchod

Lovkapra.com

MRK.cz

Chytej.cz

Nahoru Atlas ryb Taktiky lovu Akce Zajímavosti Ostatní Kontakty

Vyrobil Jakub Pavlík ©2017. Všechna autorská práva vyhrazena.

Stránka byla vygenerována za 0.30336 sekund.